2010年6月16日星期三

Remember

以前真简单,祝福送出的日子每年不变。
后来,开始摇摆、为难、头痛。
这一天还是那一天?
选这一天,有点众乐乐的感觉,不太想凑这份热闹。
选那一天,又怕侵蚀他人独乐乐的权利,因为自己再做不到理直气壮。
因了你的“亲人”一说,遂改换门庭。
现如今,唏嘘不胜。
若真是亲人,那是割不断的血肉相连,纵天涯海角,沧海桑田,音讯尚传。又怎似这,断线的风筝,无根的浮萍,天山阻隔,尺素不传?!

Anyway,Happy Birthday!




Remember - Christina Rossitti

Remember me when I am gone away,
Gone far away into the silent land;
When you can no more hold me by the hand,
Nor I half turn to go, yet turning stay.


请想念我, 当我已经离去
去到遥远的沉寂之地
当你已不能再牵我的手,
我欲去又徘徊。
 
Remember me when no more day by day
You tell me of our future that you plann'd:
Only remember me; you understand
It will be late to counsel then or pray.

 
请想念我,当你已不能再天天,
为我描述我俩的未来,
只是想念我吧;你知道的,
商议,祈祷,都已太晚。
 
Yet if you should forget me for a while
And afterwards remember, do not grieve:
For if the darkness and corruption leave
A vestige of the thoughts that once I had,
Better by far you should forget and smile
Than that you should remember and be sad.


但要是你把我忘怀了片刻,
又重新想起,请也不必悲伤;
如果原先属于我的思忆,
被黑暗和腐蚀留下一丝痕迹——
那么,宁愿你忘怀了而欢笑,
不要,不要,你记住了而哀悼!

没有评论: