2009年2月12日星期四

Sorry Seems To Be The Hardest Word

不时会觉得,自己很stoic. 这里的stoic,不做恬淡寡欲解,也与斯多葛学派无关,而是坚忍克己。有时候,我自己都会诧异自己的忍耐与克制,明明内心狂野,激情澎湃,表面常常是一副无动于衷的样子。在别人眼中,我冷淡疏远,只有自己知道,分裂的苦与静水深流的感受。

对你的歉意,可能只比你多,不比你少。可是sorry一字出现口中的频率,远远要少于你。不是不想说,而是总有一种性格的惯性紧紧箝制住我的声带,越是郑重以待的词句,越是说不出。

记不记得那次在你熟睡之际,我悄悄在你耳边的表白?记不记得后来一整夜的你的分析推理?记不记得我后来羞窘难当的脱逃?知不知道我当时,被拆穿的羞窘之余,还有被懂得的甜蜜溢满心头?

很多时候,不说要比说,艰难得多!

这几年来,太多太多的瞬间感受,是你无从知起的。我曾经想过,有那么一天,我会慢慢得说与你知。只是,人生多变故,事态发展,常常脱离了我们设想的轨道。

最出乎我意料的是,短短数载,有些感觉,居然就这样无可奈何花落去也......

几多流年,从此飞灰湮灭......

Sorry Seems To Be The Hardest Word

What have I got to do to make you love me
What have I got to do to make you care

What do I do when lightning strikes me
And I wake to find that you're not there


What do I do to make you want me
What have I got to do to be heard
What do I say when it's all over
And sorry seems to be the hardest word

It's sad, so sad
It's a sad, sad situation
And it's getting more and more absurd

It's sad, so sad
Why can't we talk it over
Oh it seems to me
That sorry seems to be the hardest word

What do I do to make you love me
What have I got to do to be heard
What do I do when lightning strikes me
What have I got to do
What have I got to do
When sorry seems to be the hardest word

没有评论: