2008年11月10日星期一

迷魂记

以为是行尸走肉了,不会再有动情之时,没想到看进行时态的《Grey's Anatomy》第五季,还是会在一些voiceover下湿了眼眶。

生老病死见惯的医院,更易让人觉出时间的无情,生命的无常。和那些挣扎求生的人相比,更觉出自弃的可耻,可是迷失的心魂呵,难以自主。

The waiting is always the hard part. I should be over it now,shouldn't I? Nothing can be wait any more. You made your choice, and I have been slowly forced to dig this awareness out from my subconsciousness. I've always known what's your choice in the back of my mind, but I deny it, I try to blind myself, I was dreaming an impossible dream......

Life is the most fragile, unstable, unpredictable thing there is. You sure can't count on anything in life, can you?

今天又看见几句歌词,轻易引发内心汹涌的记忆:

为什么呵护我?
为什么感动我?
为什么宠坏我?
叫我如何习惯没有你?
我不能想爱就爱,
除非我学会想忘就忘......

没有评论: