2008年11月22日星期六

The Winner Takes it All

一部喜剧,我看到的却满是时间的灰烬......

碧蓝色的爱琴海边,郁郁葱葱的山坡上,夕阳西下,霞光万道,还有什么比美人迟暮的Meryl Streep借歌诉情更让人黯然神伤低迴不已的?


有情人终成眷属,可是,那又怎样呢?在她最美好的时光,她最爱的人却不在身边。相隔滔滔的时间洪流,又如何跨越?千山飞渡,纵是还有爱,也已不同。

ABBA的这首老歌和《Mama mia》这部音乐剧,因为她更添魅力、光芒四射。

The Winner Takes it All

I don't wanna talk
About the things we've gone through
Though it's hurting me
Now it's history
I've played all my cards
And that's what you've done too

无需多言
我们曾经的沧海桑田
那些刻骨铭心的痛
都已成过眼云烟
我付出了全部
你也是

Nothing more to say
No more ace to play
The winner takes it all
The loser standing small

再没话可说
再没路可走
胜者王
败者寇

Beside the victory
That's her destiny
I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense
Building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool
Playing by the rules
The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice
And someone way down here
Loses someone dear

除却宣扬的胜利
那是她冥冥中的注定
当我在你的臂弯中
以为那是归宿
我是多么幸福
你把我呵护
你把我珍爱
许我一个未来
然而痴情如我 被命运戏耍
天意弄人
心如冰霜冷无情
有情人又怎样
天涯各一方

The winner takes it all
The loser has to fall
It's simple and it's plain
Why should I complain.

胜者王
败者寇
如此简单 如此清楚
我又能如何抱怨?

But tell me does she kiss
Like I used to kiss you?
Does it feel the same
When she calls your name?
Somewhere deep inside
You must know I miss you
But what can I say
Rules must be obeyed
The judges will decide
The likes of me abide
Spectators of the show
Always staying low

告诉我 她的吻
是否像我曾经的那样香甜
是否给你同样的感觉
当她呼唤着你的名字
你心深处,总有一个角落
记取我对你的思念
然而 我又能说什么
天命难违
是非终会有裁决
我也只有俯首是从
旁观着别人的幸福
默默地卑微着

The game is on again
A lover or a friend
A big thing or a small
The winner takes it all
I don't wanna talk
If it makes you feel sad
And I understand
You've come to shake my hand
I apologize
If it makes you feel bad
Seeing me so tense
No self-confidence
But you see
The winner takes it all
The winner takes it all...

曾经的一幕又在上演
是爱人还是朋友
是一辈子还是一瞬间
胜者为王
无需多言
因为那会刺痛我的心
我明白你的心意
你是来叙旧的
但是 对不起
如果我的慌张失措 我的自信全失
让你难受
只是你要知道
胜者已经掏空了我的所有
胜者已经掏空了我的所有.....


所以嘈杂的世间有人叹息:生命中最残忍却不可违背的,就是时间。

没有评论: